Modelele Fiesta și Focus- disponibile acum în România și în varianta Mild-Hybrid (mHEV)

București, 14 iulie- Ford Fiesta și Ford Focus sunt în premieră disponibile în varianta cu sistem de propulsie mild-hybrid, putând fi deja comandate de către clienții europeni. Această nouă versiune oferă un plus de performanță, reducând totodată nivelul consumului de combustibil.

Sistemul de propulsie mild-hybrid este introdus alături de tehnologii sofisticate de asistență a șoferilor, precum Adaptive Cruise Control (ACC) cu Stop & Go sau Sistemul de recunoaștere a semnelor rutiere, concepute pentru a oferi experiențe de conducere mai sigure și confortabile.

„Clienții pot beneficia de acum de avantajele electrificării, având posibilitatea de a alege variante de motorizare mai eficiente din perspectiva consumului de carburant și mai prietenoase cu mediul înconjurător. Ne bucurăm că putem veni în sprijinul lor cu cea mai extinsă gamă de motorizări pe care au avut-o vreodată modelele Fiesta și Focus”, a declarat Cristian Prichea, Director General Ford România - Compania Națională de Vânzări.

Tehnologia mild-hybrid a fost introdusă în premieră pe un model Ford în 2019, odată cu intrarea în producție a lui Ford Puma, construit exclusiv la uzina din Craiova.

Eficiența EcoBoost Hybrid

Atât pentru Focus cât și pentru Fiesta, versiunea de motorizare mild-hybrid este disponibilă în variantele 1.0 litri benzină cu 125 CP și 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) va înlocui clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer.

BISG acționează ca un motor, completând motorul clasic și folosind energia stocată pentru a oferi asistență de cuplu în timpul conducerii și accelerației normale, precum și rularea accesoriilor electrice ale vehiculului.

Sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când și în ce măsură să încarce bateria și când să utilizeze energia stocată de acumulator, prin intermediul a două strategii:

  • Înlocuirea cuplului, care pune în funcțiune motorul electric BISG pentru a furniza un cuplu de până la 24 Nm – reducând nivelul de utilizare a motorului pe benzină pentru o îmbunătățire a eficienței consumului de combustibil. Astfel, în cazul lui Ford Fiesta, sistemul de propulsie contribuie la emisii de CO2 de la 91 g / km NEDC (112 g / km WLTP) și un consum de combustibil ce pornește de la 4,0 l / 100 km NEDC (de la 5,0 l / 100 km WLTP). În cazul modelului Focus, versiunea mild-hybrid generează emisii de CO2 de la 93 g / km NEDC (115 g / km WLTP) și un consum de combustibil ce pornește de la 4,1 l / 100 km NEDC (de la 5,1 l / 100 km WLTP).
  • Suplimentarea cuplului, care pune în funcțiune motorul BISG pentru a furniza un cuplu cu până la 20 Nm față de cuplul maxim dat de motorul pe benzină - și livrează până la 50% mai mult cuplu la un nivel mai scăzut rpm - pentru o performanță optimizată

Capabil să repornească motorul în aproximativ 350 milisecunde - generatorul BISG permite, de asemenea, tehnologiei Auto Start-Stop de pe Fiesta și Focus să funcționeze într-o gamă mai largă de scenarii, pentru a economisi chiar mai mult combustibil, inclusiv atunci când vehiculul rulează cu o viteză de până 15 km/h (10 mph) și chiar atunci când mașina se află în viteză, cu pedala de ambreiaj apăsată.

În plus, versiunea mild-hybrid disponibilă pe Fiesta și Focus beneficiază de sistemul de dezactivare a cilindrilor, menit să îmbunătățească nivelul consumului de combustibil. Acest sistem oprește automat unul dintre cilindri atunci când nu este necesar ca motorul să funcționeze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră.

Variantele de motorizare termice ale lui Fiesta sunt, de asemenea, îmbunătățite cu motorul pe benzină EcoBoost de 1.0 litri de ultimă generație și o nouă transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză, care contribuie la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2.**

Conectivitate sporită

O altă noutate introdusă de Ford pe Focus este reprezentată de instrumentarul digital de bord de 12,3 inch ce face acest vehicul mai ușor de condus ca niciodată. Instrumentarul menține utilizatorii informați în legătură cu consumul de energie electrică și le poate arăta câtă energie a fost returnată către baterie pentru a susține motorul.

De asemenea, Fiesta și Focus beneficiază acum și de servicii de conectivitate avansate, prin introducerea modemului Ford Pass Connect în echiparea standard.

Tehnologia FordPass Connect permite clienților să controleze de la distanță o serie de caracteristici ale vehiculului prin intermediul smartphone-ului și al aplicației FordPass. Pe lângă faptul că îi ajută pe șoferi să planifice călătoriile, prin intermediul actualizărilor în timp real ale traficului realizate pe sistemul de navigație disponibil, sistemul beneficiază de numeroase funcții prin intermediul cărora clienții pot bloca/debloca portierele, pot localiza vehiculul, pot verifica nivelul de combustibil, presiunea anvelopelor, durata de viață a uleiului și multe altele.

Actualizări suplimentare pentru gamele Fiesta și Focus includ:

  • Sistemul de recunoașterea semnelor rutiere
  • Sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare
  • Sistem avansat de parcare asistată
  • Sistem Audio B&O Player

Ford se angajează să ofere câte o versiune electrificată pentru fiecare autoturism pe care îl introduce pe piața din Europa, urmând a lansa în total 18 astfel de vehicule până la sfârșitul anului 2021.

În cadrul programului Rabla Clasic din acest an, clienții care aleg motorizările mild-hybrid pot beneficia de EcoBonusurile acordate de Ministerul Mediului, atât pentru tehnologia hybrid (2500 RON), cât și pentru emisiile sub nivelul de 105 g/km (1000 RON), care se cumulează cu prima de casare (6500 RON), rezultând un avantaj client de 10.000 RON. De asemenea, aceste motorizări reprezintă o soluție viabilă pentru firmele care doresc să aibă în parcul lor auto mașini mai puțin poluante.

# # #

Focus Putere (CP) Emisii de CO2 (g/km NEDC) Consum (l/100 km NEDC) Emisii de CO2 (g/km WLTP) Consum (l/100 km WLTP)
1.0-litri EcoBoost M6 100 97 4.3 120 5.3
1.0-litri EcoBoost
M6
125 96 4.2 124 5.5
1.0-litri EcoBoost
A8
125 116 5.1 133 5.9
1.0-litri EcoBoost Hybrid
M6
125 94 4.1 115 5.1
1.0-litri EcoBoost Hybrid
M6
155 93 4.1 115 5.1
1.5-litri EcoBoost A8 150 125 5.4 142 6.3
1.5-litri EcoBoost A8 182 125 5.5 142 6.3
1.5-litri EcoBlue M6 95 92 3.4 119 4.5
1.5-litri EcoBlue M6 120 92 3.5 118 4.5
1.5-litri EcoBlue A8 120 101 3.9 124 4.8
2.0-litri EcoBlue M6 150 108 4.1 124 4.7
2.0-litri EcoBlue A8 150 110 4.2 128 4.9
Fiesta Putere CP Emisii CO2 (g/km NEDC) Consum (l/100 km NEDC) Emisii CO2 (g/km WLTP) Consum (l/100 km WLTP)
1.0-litri EcoBoost
M6
95 94 4.1 114 5.0
1.0-litri EcoBoost
M6
125 96 4.2 114 5.0
1.0-litri EcoBoost
A7
125 104 4.6 127 5.6
1.0-litri EcoBoost Hybrid
M6
125 91 4.0 112 5.0
1.0-litri EcoBoost Hybrid
M6
155 91 4.0 114 5.0
1.5-litri TDCi M6 85 94 3.6 114 4.3

*Funcțiile de asistență a șoferului sunt suplimentare și nu înlocuiesc atenția, judecata și necesitatea controlului vehiculului

**Consumul declarat energie/combustibil, emisii CO2 şi autonomia electrică sunt măsurate în conformitate cu cerinţele tehnice şi specificaţiile Regulamentelor europene (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 692/2008 cu amendamentele ulterioare. Consumul de combustibil şi emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune, nu pentru toate versiunile unui model. Procedura standard de testare aplicată permite compararea între două tipuri diferite de vehicule şi diferiţi producători. Suplimentar faţă de eficienţa consumului de combustibil al unei maşini, manevrabilitatea şi alţi factori care nu sunt de natură tehnică joacă un rol în determinarea consumului de combustibil/energie, emisiilor de CO2 şi autonomiei electrice. CO2 este principalul gaz cu efect de seră responsabil pentru încălzirea globală.

# # #